torsdag 31 mars 2011

Om vett och etikett på Facebook

Man kan tycka mycket om FB. Många är skeptiska, och jag säger bara att det blir vad man gör det till. Men det här är några saker jag retar mig på, i ordning med värst först:
1) De som bara skriver om sitt företag/sin bok, och aldrig något privat. Som bara ber en gilla för att de vill nå 100 eller 1 000 gillare. Jag känner dem privat, och de har registrerat sig i sitt namn. Det vore ju en sak om de reggat sin bok, sitt företag eller vad det nu är.
2) De som skriver en miljard statusuppdateringar om sig själva, men aldrig interagerar med andra.
3) De som aldrig skriver statusuppdateringar eller kommenterar, men skickar en miljard kramar, nallar och gud-vet-vad. 
4) Smygarna. Som bara läser, aldrig kommenterar eller statusuppdaterar.
Så lite har jag att göra, att jag kan hetsa upp mig över dylikt. Och till och med blogga om det. Kanske skulle skaffa mig ett liv?

2 kommentarer:

  1. Håller med. Sedan fascineras jag över de som är på en fest, konsert, hockeymatch, middag eller vad det nu kan vara och HELA TIDEN skickar uppdateringar därifrån. Känns som om de kanske inte har så roligt som de säger eftersom de sitter med sin telefon mest hela tiden.

    SvaraRadera
  2. 5) De som är på en fest, konsert, hockeymatch, middag eller vad det nu kan vara och HELA TIDEN skickar uppdateringar därifrån. Känns som om de kanske inte har så roligt som de säger eftersom de sitter med sin telefon mest hela tiden.
    Tack! Vi kanske ska göra en låååång lista ;)

    SvaraRadera