söndag 20 mars 2011

Om vett och etikett på Tradera

Jag köper och säljer på Tradera i perioder. Jag retar mig på några saker, framförallt på dem som inte behagar skriva omdömen, i allmänhet. Och i synnerhet de som alltid väntar på MITT omdöme först, oavsett om jag är säljare eller köpare. Nu senast hade jag köpt en grej. Jag var nöjd, men inte supernöjd, så jag klickade bara i positivt utan att skriva något extra. 90 gånger av 100 skriver jag nämligen typ "Supersnabb och seriös säljare/köpare. Bara många +++++ från mig". Men det ville jag inte nu. Och vad händer? Hon lämnat också bara positivt, utan att skriva något mer. Trots att jag betalade in efter EN MINUT, för jag råkade sitta vid datorn. Jag vet, det är tramsigt att hetsa upp sig, men jag gör det.

3 kommentarer:

  1. Jag har aldrig köpt eller sålt någonting på Tradera - funkar det bra? Vi har däremot använt oss mycket av Blocket.

    SvaraRadera
  2. Det funkar jätte, jättebra. Både att köpa och sälja. När man köper, ska man lägga ett maxbud och låta datorn sköta allt, inte sitta och bevaka. Vanligt nybörjarfel ;)

    SvaraRadera
  3. Jag förstår precis hur du menar och känner. Jag känner likadant inför omdömena på Tradera. och jag tycker verkligen att det är trist att inte alla lämnar omdöme. Själv lämnar jag faktiskt omdöme efter varje köp eller efter varje gång som jag har sålt något. och får jag betalt snabbt så skriver jag såklart det, för det tycker jag är en bra egenskap att skriva in.

    SvaraRadera