måndag 7 mars 2011

En del är starka, andra är inte det

När min första son föddes och jag aldrig fick sova mer än två timmar i sträck, så sa min mamma (som inte är troende) något i stil med "Var och en får den börda att bära som man klarar av. Och du klarar en stor." Det kändes faktiskt lite bättre.
Och idag läser jag att Morgon Alling sagt något i stil med "Någon vars hund precis dött kan lida mer än någon som vuxit upp på barnhem. Därför att vissa är skörare än andra." Ja men exakt!
Hälsar Stålkvinnan.

2 kommentarer:

  1. Ja, det kanske är så. I så fall räknar nog den som fördelar bördorna med att jag är ganska svag, för jag har hittills i livet inte behövt bära på så väldigt tunga bördor.

    SvaraRadera
  2. Ha ha. Nä men allvarligt: stort grattis! Förr eller senare lär du också få din beskärda del, men njut så länge du slipper! Jag har lärt mig att njuta mellan bördorna. Liksom.

    SvaraRadera