tisdag 22 mars 2011

Hur svårt kan det vara?

Jag besöker massor av sajter, och har massor av inlogg. Ibland samma, ibland olika. Och jag kan inte alltid komma ihåg när jag har vad. Hur svårt kan det vara att till exempel ha ett frågetecken vid användarnamn och lösenord. När jag så för musen över ? så ser jag förklaringstext av typen "Användarnamnet är ditt personnummer 19xxxxxx-xxxx" eller "Användarnamnet är det du själv valt, utan å, ä och ö". Och "lösenordet ska vara 8 tecken, utan å, ä och ö och med minst två siffror". Ni fattar. DÅ skulle jag komma ihåg, eftersom jag har ett gäng jag varierar mellan. Och det här med personnummer. Ibland skriver man 1901010101, ibland 010101-0101 och ibland 19010101-0101 och ibland 0101010101. Skriver jag fel (för att jag inte minns vilken variant som gäller just på den sajten), får jag felmeddelande "Fel användarnamn eller lösenord". Då får jag gissa mig fram till vilket som var fel. Jag blir faktiskt GALEN på detta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar