fredag 16 april 2010

Har vi blivit tålmodigare?

Jag skulle ha flugit i dag, men den resan gick om intet. Jag skulle "bara" träffa goda vänner, så det är ju ingen ko på isen.
Men det som slår mig när jag ser på tv, lyssnar på radio och läser tidningar, är att det är så få som är arga och upprörda. Alla jag sett och hört tar det med ro. Typ:
- Vi skulle till Paris på semester men nu tar vi tåget till Köpenhamn. Det blir säkert också trevligt.
- Det är inget att göra åt att vi missar vår match. Det är bara att gilla läget.
Jag har en känsla av att folk var mycket mer upprörda och arga för några år sedan.
Har jag rätt? Och varför har det i så fall blivit så?
Jag tycker det är bra. Tro inget annat!

3 kommentarer:

  1. Jag har också tänkt på det där och tänkte att det kanske beror på att det här är en så ovanlig händelse. Man vet ju liksom att det inte är något att göra åt, när naturen ställer till det så är det på något vis bara att gilla läget.

    SvaraRadera
  2. Jo tror så också. Man kan inte skylla på regeringen, SJ eller posten. Inte ens klimatförändringar. Det är bara naturens gilla gång liksom.

    SvaraRadera
  3. Så kanske det är. Men folk brukar ändå bli upprörda över dålig information och att flygbolagen inte ordnar ersättningstrafik nu, nu.

    SvaraRadera