lördag 17 april 2010

Leva för att äta eller tvärtom?

I dag läste jag en intervju med en kvinna (ligger inte ute på nätet) som tyckte det var jättejobbigt att behöva äta flera gånger om dagen. Hon var totalt ointresserad av mat. Hon åt för att leva. Artikeln handlade inte om mat, utan om hennes yrke. Det där med maten var en bisats. Typ.
Jag lever för att äta. Inte riktigt, men nästan. Mat är oerhört viktigt för mig. Ska vi bjuda hem vänner så är maten det första jag tänker på. Vad ska vi laga? På helgerna är mat också superviktigt. Jag tänker ofta på mat. Vad jag ska laga. Vad jag ska äta. Så ser jag ut som jag gör också ;(
Till middag i dag blir det: kalvfilé med ugnsrostade grönsaker i form av potatis, morötter, blomkål, svartrötter, vitlök, röd lök, purjolök, olivolja, timjan och flingsalt. Till det en god sås baserad på grädde. Hur gott blir inte det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar