söndag 4 april 2010

Sätt tjocka i fängelse!

Med vatten och knäckebröd (men bara lite, utan smör) så vore det väl själva den om de inte gick ner i vikt! Varför inte göra ett tv-program om det? Vilken dramaturgi! De skulle bli på dåligt humör och visa sina sämsta sidor. De skulle börja bråka. De skulle slåss om den där brödskivan. De skulle bli deprimerade och gråta. Men sen skulle de bli så glada när de ställde sig på vågen. Bra tv. Eller...?
Jag skulle kunna skriva "vi" istället för "de", eftersom jag är tjock. Grejen är bara att jag aldrig skulle ställa upp i förnedrings-tv. Därför säger jag "de".
Hillevi Wahl skriver klokt om tjockisar i Newsmill.

4 kommentarer:

  1. Egentligen finns det inget som förvånar mig längre när det gäller vilken typ av tv-program som görs. Håller med om att Hillevi Wahl skrivit mycket klokt.

    SvaraRadera
  2. Det är sant. När får vi se ett program där ett barnlöst par "vinner" ett barn?

    SvaraRadera
  3. Det vore skitbra TV tror jag. Finns det såna läger tro? Jag skulle genast åka dit, men att förnedra mig i TV, neeej.

    SvaraRadera
  4. Just det. Jag skulle också åka. Om det inte vore tv-inspelning. Som Gör om mig i Go´kväll, utan tv.

    SvaraRadera