fredag 16 april 2010

Jag är ingen djurvän

Missförstå mig rätt. Jag tycker inte man ska plåga dem. Men jag förstår inte hur folk kan lägga ut tusentals kronor på veterinärkostnader på en sjuk katt. Eller operera en hund. Och jag har ännu svårare att förstå varför folk kan starta namninsamlingar och gå man ur huse för en j**la noshörning, elefant eller vad det nu kan vara för djur som är inlåst, sjukt eller något. När vi har människor som svälter, lever i krig, hotas till livet eller är dödssjuka. Vem bryr sig om dem?
Martin Ezpeleta tycker som jag. Han kommer att få på skallen. Tro mig.

4 kommentarer:

  1. Det ena utesluter ju inte det andra. Man kan ju bry sig om BÅDE människor och djur!!!

    //Doris

    SvaraRadera
  2. Absolut. Men jag tycker det finns för många som bryr sig mer om djur än om människor.

    SvaraRadera
  3. Jag tycker det finns för många som inte bryr sig om nåt! (Varken människor eller djur och de är enligt bokens alla regler de som hamnar allra längst ner på listan)

    SvaraRadera
  4. Visst är det så. Och det är lite läskigt.

    SvaraRadera