fredag 30 april 2010

Jag är på hugget

Jag skulle på bibblan och hämta en bok i dag. Eftersom det är valborgsmässoafton, kollade jag när de har öppet. 12-16. 14.05 var jag där. Och möttes av en lapp på dörren där det står att de hade öppet 10-14 i dag. Jag skickade ett ilsket mejl. Om JAG jobbat där så hade jag skrivit ut det på hemsidan först. Och sen satt en lapp på dörren.Och sist läst in det på telefonsvararen.
Jag läser många bloggar. Få av dem svarar på kommentarer. Jag skriver om det här. I dag skrev en av dem att hon skulle skärpa sig och börja svara. Jag skrev typ att det var på tiden, och att det förmodligen var därför hon hade förhållandevis få kommentarer. Sedan skrev jag att det är snudd på oförskämt att inte svara. Då tände hon till. Hon svarar minsann privat ibland, och hon har inte så mycket tid. Suck.
Det är tur att jag blivit så gammal så jag sk**er i vad folk tycker om mig när jag säger vad jag tycker och tänker. Jag satsar inte på beach 2010 utan bitch 2010.

4 kommentarer:

  1. Jag har funderat lite på det där med att svara på kommentarer. För mig är det ju enkelt, det är inte så många som läser min blogg. Men de kända personerna t.ex, som ibland kan ha över 100 kommentarer, förväntas de också svara på alla?

    SvaraRadera
  2. Jag vet inte. Kanske inte. Men den här personen får oftast 0 kommentarer, ibland 2, 3. Hur svårt är det då? Mest retar jag mig på när man frågar något eller ger dem beröm. Kan de inte skriva "tack" då? Har man inte tid att svara på några kommentarer ska man kanske inte blogga? Är det inte samma sak som att inte svara på tilltal?

    SvaraRadera
  3. Jag håller med dig, jag tycker också att det kan vara frustrerande när man inte får svar. Jag upptäckte att en människa som jag inte träffat på jättemånga år bloggar och skrev och gratulerade till att hon fått barn osv, fick aldrig något svar - känns lite märkligt. Jag funderade bara hur de tänker de där som får så vansinnigt många kommentarer, men de skulle kanske åtminstone kunna göra någon form av gruppsvar åtminstone - så att man förstår att de läser kommentarerna i alla fall.

    SvaraRadera
  4. Det var väl underligt: att inte ens tacka.
    Precis: gruppsvar är väl jättebra och typ "Tack för alla era kommentarer. Jag läser alla men hinner tyvärr inte svara på alla." Och så göra ett ryck och svara ibland dårå. Hur svårt kan det va?

    SvaraRadera