torsdag 29 april 2010

Varför är de så giriga?

Jag tittar på Draknästet på SVT som är riktigt bra.
Men jag fattar inte varför drakarna (dåligt ordval) är så giriga. De är mångmiljonärer, en del har miljarder, och så sitter de och vill ha fem gånger sin investering på jättekort tid.
Om jag var i samma sits, skulle jag nöja mig med säg 20 procent, och allt däröver vore en bonus. Jag skulle tycka det var roligt att KUNNA hjälpa någon och att få ut en bra produkt eller tjänst på marknaden.
Det är väl därför jag inte är rik. Jag är helt enkelt inte tillräckligt girig. 

2 kommentarer:

  1. Jag tror att det är precis som du säger - det är deras girighet som gjort dem till det de är.

    SvaraRadera
  2. Är inte det konstigt? När man har så mycket pengar spelar det väl ingen roll? Kan man inte vara bussig då och investera i något bara för att det är behjärtansvärt, roligt eller vad som helst? Jag fattar det inte.

    SvaraRadera