söndag 14 november 2010

Det är ju fars dag i dag

Jag har bjudit hem alla barn. Det ska bli så trevligt att träffa dem. Maken (dvs far i huset) står vid spisen. Han gillar det. Till min bonuspappa skickar jag ett SMS. För att fars dag egentligen bara är ett kommersiellt jippo som jag inte vill delta i. Mymlan skriver så vackert om din pappa. Jag tänker inte ens försöka skriva något. Det skulle bli ett pekoral, och så vill jag inte var så utlämnande. Men en sak kan jag berätta: Jag var för j**lig som tonåring. Men aldrig att jag sa "Skit i det, du är inte min pappa", till min bonuspappa. Det säger en del, om man kan läsa mellan raderna.

4 kommentarer:

  1. Jasså! Var du för jävlig som tonåring?

    SvaraRadera
  2. Jo. Fast jag var duktig. Också. Det har ju gått bra för mig ändå.

    SvaraRadera
  3. Ja det där med pappor.
    Jag var också för jävlig som tonåring, men som tur var hade jag en bonuspappa som stod stark genom stormen, genom alla testet, genom alla bråk. Det tackar jag honom för idag av hela mitt hjärta. Är det någon som ska firas på farsdag utav mig så är det min bonuspappa. Men jag vill inte lämna ut för mycket i bloggen så jag ligger lite lågt med det. Jag tror nämligen att min biologiska pappa smyger runt och läser min blogg och just nu orkar jag inte. Jag orkar inte behöva försvara mig och mina känslor...

    SvaraRadera
  4. Bra att du har en bra bonuspappa! Men nu slår det mig: jag kanske har en styvpappa? För min biologiska pappa är död. Jag kan inte begreppen riktigt ;)

    SvaraRadera