torsdag 18 november 2010

Jag fattar inte

1. Maria Montazami sa att det värsta med att vara hemmafru var att hon kände sig obildad på fina middagar, för hon hängde ju inte med i vad som hände i världen. Men det är väl ett intresse? Och som hemmafru borde man väl ha tid att läsa, lyssna på radio och se på tv? Då håller man sig uppdaterad.
2. På radio sa de att personal låser dörren om de dementa på natten. Men jag låser också dörren när jag går och lägger mig. Jag är säker på att de allra, allra flesta gör det. Om det är så att personalen låser dörren och går därifrån, DÅ är det ett problem! Men då får de väl säga det!
3. Folk som ondgör sig över att deras gamla pappa får ligga i kissiga blöjor på "hemmet". Men det ligger väl i sakens natur? Om pappan INTE ligger i kissiga blöjor, så behöver han ju ingen blöja.
Eller är jag trög?

2 kommentarer:

  1. 1. Maria Montazami är ju min all-time-favorite så jag skulle gärna ha henne vid bordet oavsett om hon är bildad eller ej. Men visst är det som du säger, tid borde finnas till att hålla sig uppdaterad.

    2. Låter som om de missat något väsentligt på radio.

    3. Ha ha, så kan man också se på saken.

    SvaraRadera
  2. 1. Jag med. Jag gillar henne.
    2. Jo, sedan såg jag på tv att det tydligen var så att de låstes in och LÄMNADES. Det är bedrövligt!
    3. Precis. Gör inte du det ;)

    SvaraRadera