söndag 7 november 2010

En tsunami i sociala medier

Fantastisk historia om korkat företag (Boxer). Själv ligger jag i krig med ett annat företag, och min ljuva hämnd är att jag vet att de tappar mååååånga kunder tack vare sin ovilja till service och min vilja att sprida det till alla mina kontakter. I den här världen, och i AFK-livet.
Hur länge ska det ta innan företag fattar att ett dåligt bemötande slår tillbaka? Med full kraft. De får lära sig det den hårda vägen. Rätt åt dem.
Och jo, jag fattar att det kan missbrukas och bli galet. Det får vi hacka i oss.

4 kommentarer:

  1. Jag tycker att det är så himla bra att vi människor numera har så många informationskanaler där vi kan berätta om sådana här saker. Förhoppningsvis leder det så småningom till att företagen fattar det och inser att de har mycket att vinna på att skärpa till sig. Hur har det gått med körskolan förresten? Är det slut med fighterna där?

    SvaraRadera
  2. Precis! Jag ska överklaga körskolans beslut/bemötande till deras branschorganisation. Jag har noll förhoppningar om att det ska lyckas. Men jag är ganska nöjd ändå, eftersom redan två kolleger till mig frågat vilken trafikskola de ska passa sig för. Där gick trafikskolan miste om typ 30 000 - 40 000!!! Så jag fortsätter mitt krig. Jiha!

    SvaraRadera
  3. Det är inte för inte det kallas för word of mouse. :-)

    SvaraRadera