måndag 1 november 2010

Om att hitta balansen

Mitt liv är både himmel och helvete just nu. Helvete är överdrivet, men det är mycket av det negativa. Och jag inser hur viktigt det är att fylla på med det positiva, för att orka.
I dag hade jag ett fruktansvärt möte på jobbet. Jag visste att det skulle bli förfärligt, och jag försökte förbereda mig mentalt. Det gick sådär. Efter mötet gick jag hem, för jag var fullständigt tömd på energi. Jag la mig i soffan, grät en skvätt och tyckte synd om mig själv.
Och i kväll kom ett av mina nätverk hem till mig. Det var bestämt sedan länge. Vi pratade inte om mitt jobb en sekund, utan om helt andra saker. Och jag känner att jag fick mental påfyllning.Jag fick också ett fint mejl av en vän.
Nu måste jag omge mig med goda, varma vänner för att väga upp det mörka.
Tänk om man hade det jävligt både på jobbet och hemma: det skulle inte gå.

3 kommentarer:

  1. Usch, det låter hemskt! Håller alla tummar jag har för att du antingen ska få det bättre där du är eller att du ska hitta ett nytt trevligare arbete. Det är ju så himla viktigt att trivas på jobbet, vi tillbringar ju så stor del av vår vakna tid just där. Men som du säger, tur att du har det bra hemma och på fritiden - så du kan tanka lite positiv energi.

    SvaraRadera
  2. Hoppas att du har stöd på din arbetsplats, av kollegor eller någon chef för att hitta en UTVÄG! Ibland bara måste man be om hjälp för att inte gå under...

    För att orka: Lys upp din vardag med annat!

    SvaraRadera
  3. TACK för er omtanke! Jag har stöd på jobbet. Och jag är nog en öppen bok för många frågar hur jag mår, och jag ljuger inte när jag svarar. Och så fyller jag på. Hela tiden. Med positiva människor och roliga saker. Redan i dag mår jag bättre!

    SvaraRadera