torsdag 4 november 2010

Kungen och jag

1. Om det är osant: Varför dementerar han inte?
2. Om det är sant: Varför pudlar han inte?
3. Varför kallar han ett hundratal journalister till presskonferens, för att sedan inte säga något, och inte ge någon en chans att fråga? Det är fräckt.
4. Varför har han så dåliga rådgivare?
5. Varför tycker så många att vi ska lämna honom i fred? Tycker de det om Mona Sahlin och Fredrik Reinfeldt också?
6. Jag bryr mig inte om ifall kungen (jag vägrar skriva med versalt K) varit otrogen. Men jag vill veta vad han gör med sitt apanage. Vart går pengarna?
7. Jag vill veta om han varit på svartklubb eller porrklubb, för mina skattepengar.
8. Jag fattar inte varför vi är så undernådiga mot kungahuset. Sluta kalla dem "HMK" eller "Prinsessan ...". Sluta nia dem. Vi niar ingen annan.
9. Om jag är rojalist? Gissa.

6 kommentarer:

  1. Jag kan bara hålla med på alla dina punkter. Herre gud det är år 2010 och kungahuset behandlas som vi levde på 1800-talet. Nej dom ska banne mig kunna visa ordentligt vart alla pengar går, det är ändå våra skattepengar.
    Svar: Ja jag minns alla :) Vissa mer vissa mindre, bakpå varje foto så har jag skrivit namn och årtal och ibland plats, typ *** 1986 T-centralen

    SvaraRadera
  2. Precis!
    Bra. Jag ska gräva fram mina.

    SvaraRadera
  3. Nu låter jag som värsta försvararen för kungen, men presskonferensen var väl ändå den sedvanliga i anslutning till jakten? Eller har jag missuppfattat det hela? I övrigt tycker jag att vi borde ha avskaffat monarkin för länge sedan. I övrigt tycker jag att den här soppan, tillika boken, mest bara är jobbig - jag orkar ärligt talat inte bry mig.

    I övrigt kan jag förstå honom, vem skulle inte välja fester och annat skoj framför den där sursnipan till fru som han har ;)

    SvaraRadera
  4. Jo, men nu talade han varken om jakt eller boken. Och händer nåt sånt här måste han ju planera om.
    Jag fattar han behöver ha skoj som motvikt till sitt trista jobb. Han roar sig kungligt, med andra ord ;)

    SvaraRadera
  5. Vet inte vad jag ska tycka om det här ännu..men absolut så har vi rätt att veta vad deras apanage går till..

    må gott

    SvaraRadera